Wyszukiwarka

niedziela, 7 września 2014

UCAS - the centre of recrutation

UCAS, czyli Universities and Colleges Admissions Service to miejsce, które zarządza wszystkimi (chyba wszystkimi :D) podaniami na studia w UK. Wobec tego proponuję dodać sobie ich stronę do ulubionych, bo zapewne będziecie na nią często wchodzić, szczególnie po wypełnienia podania, by sprawdzić, czy dostaliście jakąś ofertę.

Jako, że nadszedł wrzesień, a już od września można ubiegać się o studia na rok 2015/2016, to założyłem konto na tym portalu. W internecie znaleźć można mnóstwo poradników, jak krok po kroku poradzić sobie z rejestracją i z wypełnianiem różnych zakładek. Ja tutaj nie będę o tym pisał, gdyż nie chcę powielać tak powszechnych informacji. Oczywiście, jeśli byście mieli jakieś pytania to chętnie odpowiem w komentarzach! W każdym razie, powiedzieć mogę, że sekcje, które jeszcze muszę wypełnić to : Personal Statement oraz References. Dwie największe rzeczy do zrobienia przede mną, a ich realizację opiszę, jak będą gotowe ((:

Chociaż te informacje są również bardzo powszechne, to myślę, że warto je napisać dla tych, którzy dopiero co wpadli na pomysł studiowania za granicą, a nie wiedzą czy nie jest za późno na aplikacje. Rok temu, gdy o tym czytałem na jakiś forach, było to dla mnie ważne. Teraz już, można powiedzieć, że znam te terminy na pamięć hehe

Całą aplikację (całą, a nie jakąś część) musimy wysłać do:
  • 15 października, jeśli składamy papiery na Oxford, Cambridge, albo weterynarię lub medycynę
  • 15 stycznia, jeśli składamy na resztę szkół i kierunków
  • 24 marca, jeśli ubiegamy się o studia na kierunkach artystycznych
Wiem, że przy tych ostatnich potrzebne jest często jakieś portfolio, ale szczegółów nie znam, to nie moja bajka :P
Ja wyszedłem z założenia, że im szybciej złożę podanie, tym większe mam szanse na zdobycie oferty. Nie wiem, czy jest to słuszne stwierdzenie, ale być może coś w tym jest (:. Kilka lat czekałem na rejestrację w UCAS, więc po prostu też nie mogę się doczekać hehe. Chcę już widzieć listę moich wybranych szkół i napis PENDING przy nich i oczekiwać na jakąś ofertę. Jeny, chyba wtedy co godzinę będę to sprawdzał :D

Warto wspomnieć, że są też jakieś drugie terminy, jednak nie wiele o nich wiem. Jak się nie dostanę na pierwszych, to wtedy się o tym dowiem. Wy również się dowiecie :P


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz